Hosszútávon a stressz nem tesz jót!

Akármennyire is nem szeretnénk, de a stressz része életünknek. A magánéletben is lehetnek problémáink, de ugyanúgy a munkahelyen is. Túl sok a munka a vállalatnál, határidőre meg kell csinálni a jelentést, értekezleten kell részt venni… bele se menjünk, mennyi minden lehet életünkben. Mindez feszültséggel jár, ami egy idő után kihat szervezetünkre… A feszültség, és az idegesség hozzájárul az életminőség romlásához. Az alábbiakat NE alkalmazzuk semmiképpen sem, ha huzamosabb ideje feszültek vagyunk:

  • Az alkohol nem old meg semmit, főleg akkor nem, ha igencsak a pohár fenekére nézünk. Ideig-óráig ellazulhatunk, de a problémák, és a kötelességek ettől nem fognak megoldódni.
  • Éjszakánként nem tudok aludni, csak forgolódom, ezért már egy ideje csak altatóval tudok aludni. Ha hosszabb ideje nem jön álom a szemünkre, és gyógyszert kell szednünk azért, hogy tudjunk aludni, menjünk el orvoshoz. Egyáltalán nem egészséges altatót szedni hosszútávon. A szervezet nem tud normálisan regenerálódni, ha altatót szedünk.
  • „Annyira ideges, és feszült vagyok, hogy nyugtatókat kell bevennem!” Akármi is történik életünkben, ne forduljunk egyből a gyógyszerekhez. Nyugtatókhoz pedig pláne ne, mert előbb vagy utóbb gyógyszerfüggőség is kialakulhat. A nyugtatók csak eltompítják az ember agyát.

Láthatjuk, hogy vannak rossz módszerek, amelyeket egészségünk megőrzése érdekében kerüljünk. Nézzük meg, mit érdemes alkalmazni, ha stresszes időszakot élünk meg:

  • Az alkohol helyett inkább sportolással vezessük le feszültségünket. Menjünk el kondizni, vagy hódoljunk kedvenc sportunknak. Tervezzük meg, hogy legalább heti kétszer menjünk el sportolni munka után. Egyből jobban fogjuk magunkat érezni…
  • Felejtsük el az altatót, ha már mindenképpen ragaszkodunk ahhoz, hogy szedjünk valamit, akkor igyunk meg egy nyugtató teát. Még ez is egészségesebb, mint bármilyen gyógyszer.
  • Nyugtató helyett pedig használjunk stressz labdát, vagy meséljük el legjobb barátunknak, barátnőnknek hogy miért vagyunk stresszes állapotban. Ha valakinek elmondhatjuk bajunkat, már attól megkönnyebbülünk egy kicsit.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük