Inspiratív munkakörnyezet, de hogyan?

Az elmúlt évek folyamán drasztikusan megváltoztak mind a munkáltatói, és munkavállalói igények is. Ma már nemzetközi kutatások is kimutatják, hogy a különböző generációk más elvárásokat támasztanak a cégekkel kapcsolatban. Különösen az Y, és a Z generációra jellemzőek ezek. Számukra nemcsak a jövedelem, és a munkakör, hanem a megfelelő munkakörnyezet. Ezalatt a design-t értem, ami szorosan hozzákapcsolódik a munkáltatói márkához. A cégek egyre inkább felismerik azt, hogy az irodák, és a közösségi terek kialakítása, színkiválasztása hatással van a munkaerő megtartásra, a toborzásra, és a motivált munkavégzésre. Gondoljunk bele, hogy senki nem szívesen dolgozik egy sivár irodában. Az állásinterjúra érkezőkben is pozitív kép alakulhat ki máris a cégről.

Az irodák, és közösségi terek kialakítása kihat közérzetünkre is. A legtöbb helyen jól alkalmazzák a színeket, tükrözve a vállalati filozófiát. A vállalatok arra is rájönnek, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a közösségi terek, ahol a dolgozók a munkaközi szüneteiket tartják. Sok helyen van már csocsóasztal is például, valamint a konyha is fel van szerelve minden jóval.

A megfelelő designnal azt is ki lehet hangsúlyozni, hogy mivel foglalkozik a vállalat. Például Budapesten, ha bemegyünk a Volánbusz irodaházába, a liftek gyakorlatilag olyanok, mint a buszok ajtói. Ha a folyosón sétálunk, egy buszmegállótáblát is megfigyelhetünk. Mindezek a jelek jól szemléltetik, mivel foglalkozik a vállalat.

A megfelelő munkavégzéshez inspiratív munkakörnyezetre van szükség. A munkavállalók igényeihez mérten a legtöbb iroda már „Home officeként” működik.

Nem mellékesen, pedig ha valóban jól ki van alakítva a megfelelő design a cégnél, akkor el lehet indulni az Év Design Irodája címért

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük