Ez a 3 legnépszerűbb keresési mód, amikor munkát keresünk. Te melyiket használod?

Manapság a közösségi oldalakat számtalan dologra tudjuk használni. Elsősorban megoszthatjuk élményeinket barátainkkal, ismerőseinkkel. A legkönnyebben itt tudjuk őket elérni, azzal hogy üzeneteket küldünk nekik. Ha egy kis kikapcsolódásra vágyunk, számtalan játéklehetőség közül tudunk választani. Van kedvenc együttesünk, színészünk, vagy színésznőnk? Semmi akadálya, hogy információkat tudjunk meg róluk. Követhetjük is őket a twitteren, és a facebookon is. Természetesen az instagramra is regisztráljunk fel, ha még nem tettük meg, mert ott is elérhetünk extra tartalmakat. Láthatjuk, hogy a magánéletben mennyi mindenre tudjuk használni ezeket az oldalakat. Mi a helyzet a másik oldalon, a munkaerőpiacon? A digitalizációval megváltoztak az álláskeresési szokások.

  • A facebookon keresztül is találhatunk állást, azonban itt fokozottan figyeljünk arra, hogy kizárólag szakmai csoportokon belül érdeklődjünk. Ma már a legtöbb vállalat rendelkezik közösségi oldallal, különösen a multinacionális vállalatok. Ha az oldalukon találunk álláshirdetést, pontos leírással, akkor nincs okunk a gyanakodásra. Nagyon sok az álhirdetés, valamint a legtöbbjük megbízhatatlan. Például „Te is szeretnél facebookozással pénzt keresni? Ha igen, akkor írd meg kommentben, hogy érdekel, és küldöm a részleteket.” Vigyázzunk az ilyen hirdetésekkel, mert a legtöbbjük piramisjáték. Bizonyos termékeket kell rásózni másokra, a bevételből pedig nem sokat láthatunk, főleg akkor, ha a piramis legalján vagyunk.
  • A külföldi álláshirdetéseknél is legyünk észnél, főleg ha facebookon találunk hirdetéseket. Megfelelő nyelvismeret nélkül ne pályázzunk meg hirdetést.
  • A Linkedin Jobs is népszerű, ha álláskeresésről van szó. Regisztráljunk fel, töltsük fel önéletrajzunkat.
  • Még mindig népszerű a barátokon, ismerősökön keresztül történő álláskeresés. A kapcsolati háló meghatározó szerepet tölt be életünkben. Sokkal inkább hiszünk barátaink, és közeli ismerőseink szavának, mint egy sima álláshirdetésnek.

Megannyi változás észlelhető a közösségi média használatával kapcsolatban. Egyre többször folyamodunk ahhoz, hogy ezeken az oldalakon bukkanjunk rá az ideális munkaajánlatra. Te melyik módszert alkalmazod álláskereséskor?

További cikkek