Álláshirdetés vállalati szemszögből

Digitális kor ide, vagy oda, mégsem olyan egyszerű elérni az álláskeresőket. Sok esetben az álláshirdetéseket csak összecsapják. Elvárások, követelmények, viszontlátásra. Be kell látni, hogy ez ma már kevés. Megint csak a munkáltatói márkára tudok kilyukadni, hogy már itt elkezdődik a kiépítése. Az állásra jelentkező megnyerőnek találja-e a vállalat hirdetését? A hirdetés pozitív hatással lesz-e a munkavállalói élményre? Ha HR-esként dolgozol, és jobb álláshirdetést szeretnél összeállítani, az alábbi szempontok megkönnyítik a dolgot:

  • Váltsunk szemléletet: Ne csak a vállalat igényeit fogalmazzuk meg, hanem világosítsuk fel az álláskeresőket arról, hogy milyen lehetőségek várják az adott pozícióban, és ezek mellé írjuk le, mit várunk el tőle. A legtöbb álláskereső fogékony a fejlődésre, ezért is érdemes leírni a lehetőségeket.
  • Az álláskereső figyelmét fel kell kelteni: Ne kezdjük rögtön felsorolni a részleteket. Ha lehetőségünk engedi, mutassuk be a vállalatot pár mondatban, ezzel is tudatjuk az álláskeresővel, kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Térjünk ki arra, miért lehet vonzó a pályázó számára a meghirdetett pozíció.
  • Elolvasnánk a saját hirdetésünket? Ha a kérdésre nemmel válaszolunk, akkor ne várjuk azt, hogy az álláskeresők is végigolvassák. Vigyünk életet az álláshirdetésbe, teremtsünk interakciót. Tudatosítsuk az álláskeresőben, ha bármilyen kérdése van a pozícióval, vagy vállalattal kapcsolatban, akkor telefonáljon, vagy írjon e-mailt.
  • Fókuszáljunk a lényegre: Koncentráljunk a meghirdetett állásra, és fogalmazzunk közérthetően.
  • Lelkesítsük a jelentkezőt arra, hogy minket válasszon: Ne csak elvárásokat támasszunk az álláskereső felé, hanem írjuk le azt is, mivel teszi majd még sikeresebbé a vállalatot, és hogyan segítjük majd a szakmai előre menetelben.

Egy jó álláshirdetést nehéz összeállítani, hogy minden szempont szerepeljen a hirdetésben. Természetesen ez időigényes, de hosszútávon megéri. Ha az álláskereső érdeklődését már az álláshirdetésben sem keltjük fel, akkor gondoljunk bele, ha netán találunk is munkavállalót a pozícióra, meddig fog maradni? Ráadásul egy hibásan összeállított álláshirdetés ronthat a munkáltatói márkán.

További cikkek