A kiégéssel foglalkozni kell, mert jelen van

A „burn-out” jelenségről érdemes néhány gondolatot átbeszélni. Különösen napjainkban egyre több munkavállalót érint. Magyar megfelelőjét használva a kiégés számos negatív tünettel jár. Na de melyek ezek, és honnan lehet felismerni a „kiégés” tüneteit?

  • Azon kapjuk magunkat, hogy nem vagyunk boldogok, amikor dolgozunk. Bemegyünk a munkahelyünkre, elvégezzük a napi feladatokat, majd hazamegyünk.
  • A munkánk már semmi újat nem tud mutatni számunkra, mindent unottan csinálunk, „jól van az úgy” munkamorállal.
  • Nem találjuk helyünket a vállalatnál, teljesen másra vágyunk, és ez akár munkahelyi kapcsolatainkban is megmutatkozhat.
  • Kerüljük a többiek társaságát, leginkább egyedül szeretnénk lenni.
  • Úgy érezzük, hogy a munkánkkal nem tudunk előrébb jutni, megragadtunk egy szinten. Különösen veszélyes ez, ha monotonitást igénylő munkát kell végeznünk.
  •  A huzamosabb ideig fennálló probléma akár testi tüneteket is produkálhat. Fejfájás, émelygés, fogyás.

Mindenekelőtt ha érezzük magunkon a kiégés jeleit, akkor ne ragadjunk bele a megszokott közegbe, váltsunk. Ne féljünk a változástól. Saját magunkat nem érdemes becsapni, és egy idő után úgy is kiderül, hogy mi a probléma, különösen akkor, ha jól ismernek minket munkatársaink.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük