A jó vezető törődik a dolgozókkal

Azért, hogy jól érezzük magunkat munkahelyünkön, ebben nagy szerepe van a vezetőnek is. Mivel a világunk közvetlenebb lett, így a vezetőknek is változniuk kell, folyamatosan. Nekik is érdekük, hogy szót értsenek a dolgozókkal. A jó vezetőt az alábbi ismérvekről lehet felismerni:

  • Nemcsak a hibát keresi, hanem arra is ügyel, hogy megdicsérje a dolgozókat. A visszacsatolást a legtöbben igénylik, és nemcsak a kezdeti időszakban. A munkavállalók nem robotok, és „azért fizetjük, hogy végezze a munkáját” elv már nem állja meg a helyét a mai világban. Különösen az Y, és a Z generáció várja el a „feedback”-et. Ők azok, akik jobban ki vannak hegyezve a folyamatos tanulásra, és fejlődésre, ezért szükségét érzik a vezetői visszacsatolásnak.
  • A jó kommunikáció sok mindent megold. Egy vezető többet beszél a dolgozóival, meghallgatja észrevételeiket bizonyos esetekkel kapcsolatban.
  • A vállalatok életében is nagyszerepet játszik a folyamatos fejlődés, hiszen csak így lehet fent maradni a piacon. Ha a vállalat fejlesztéseket tervez, a jó vezető kikéri a dolgozók véleményét, és arra ösztönzi őket, nyugodtan adjanak be javaslatokat, terveket. Ezzel azt hangsúlyozza, hogy fontosak a dolgozók, nélkülük nem működne a vállalat.
  • Sokat jelenthet az is, ha a vezető a meeting előtt vált pár szót az alkalmazottakkal.
  • Egy vezető jó, ha ismeri a dolgozói személyiségi jegyeit, ezáltal még könnyebben tud velük szót érteni. Ismerni kell, hogy kit mi motivál. Vannak, akiket egy úszóbérlet máris jobban motivál, míg másokat egy plusz szabadnappal le lehet venni a lábukról. Természetesen mindez időbe telik, de hosszútávon megéri a vezetőnek, és a vállalatnak is.
  • A közös hangot úgy is meg lehet találni, hogy a vezető programokat szervez. Ehhez persze sokat kell beszélgetni a munkavállalókkal, meg kell őket ismerni, mit szeretnek csinálni pl szabadidejükben. Szavazással el lehet dönteni, mi legyen a közös program.

További cikkek