2019 a legnagyobb kihívás a vállalatok számára #1

Elvándorlás, felmondások, sztrájkok… Sokat hallani ezekről mostanában. Munkaerőhiánnyal számos cég küzd, kis és nagyvállalkozások is. Éppen ezért a cégek legfőbb feladata a munkaerő toborzás, és megtartás. A munkáltatói márkaépítés nem mai jelenség, ugyanakkor a megvalósítása kreatív munkát igényel. Idén erre helyezik a hangsúlyt a vállalatok. Máris előnnyel indul egy cég, ha van neve a piacon. Bizonyára szívesebben mennénk dolgozni egy Nestlé-hez, mint egy alig ismert kisvállalathoz. Azonban a név kevés ahhoz, hogy azt mondhassuk, igen, beadjuk jelentkezésünket a céghez. Milyen módszerek lehetnek alkalmasak a munkaerő megtartásra, és toborzásra?

  • Elsősorban figyelni kell a dolgozói igényekre. Gyakorlatilag ők képviselik a vállalatot, az ő munkavégzésüktől függ a vállalat hírneve. A teljesítmény sok mindentől függ: Fontos a bérezés, de azonkívül az elismertség is. Kellemes munkakörnyezetet kell teremteni, és oda kell figyelni a pihenőidőre is.
  • Színes iroda, bútorok, babzsák… Ezek is nagy szerepet játszanak a kellemesebb munkahelyi környezet kialakításában. A környezethez nem csak a külső, de a belső tényezők is hozzátartoznak. A jó munkahelyi légkör elengedhetetlen eleme a munkaerő megtartásnak, és toborzásnak.
  • Számos vállalat próbál a trendekkel együtt mozogni. Mostanában olvashatunk ilyet álláshirdetésekben, hogy állatbarát munkahely. Ugye mennyire jó érzés, hogy nem kell otthon hagyni házi kedvencünket?
  • A digitális világ elérhetővé teszi a mobilitást is. Egyre több irodai munkát végezhetünk akár kávézóból, vagy otthonról. Egy állásinterjún egyre több helyen kérdezik meg a jelentkezőket, hogy mit gondolnak az otthoni munkavégzésről? Vannak olyan cégek, ahol már engedélyezik az otthoni munkát, ha csak heti egy napról is van szó. A távmunkához kellő bizalom szükséges, mind a munkáltatói, és munkavállalói oldalról is.
  • A munkában is szeretünk fejlődni, na persze ez a vállalatok érdeke is. Jól eshet számunkra az, ha beíratnak bennünket egy továbbképzésre, vagy akár egy nyelvtanfolyamra. Motiválhat is bennünket a cég! Ha elvégezzük, akkor extra juttatást, vagy akár fizetésemelést is kaphatunk!

A vállalatoknak sok mindent meg kell tenniük ahhoz, hogy megtartsák a munkavállalókat, vagy, hogy újakat toborozzanak. Azt is be kell látnunk, hogy az éremnek mindig két oldala van. Azonosuljunk a vállalat célkitűzéseivel, maradjunk motiváltak, mert így mi is elérhetjük kitűzött céljainkat.

További cikkek